با ويژگي استارتاپ هاي موفق چقدر آشنا هستيد ؟


 


هيچ روش خاصي براي موفقيت همه استارتاپ ها وجود ندارد. اگر فکر مي کنيد که يک راه سنگ فرش شده و روشن براي همه کارآفرينان وجود دارد که با ورود به آن جا به راحتي مي توانند به موفقيت برسند، سخت در اشتباه هستيد!
در واقع رشد کردن و رسيدن به موفقيت در اين بازار رقابتي پيچيده، به اندازه پريدن با يک جفت دمپايي ابري سخت و دشوار است. با توجه به بازار رقابتي امروزه و شرايط موجود، بهترين کاري که کارآفرينان براي راه اندازي يک استارتاپ موفق مي توانند انجام بدهند، بهره گيري از تجربيات و شناخت ويژگي استارتاپ هاي موفق است.
نتايج حاصل از تحقيقات متوالي نشان مي دهد که اگرچه کارآفرينان مي توانند به طور گسترده اي در مجموعه مهارت هاي خود و صنايع مختلف متفاوت باشند، اما اغلب ويژگي استارتاپ هاي موفق در سطح جهان بسيار مشابه به يکديگر هستند.
اگر صاحب ايده هستيد و مي خواهيد يک استارتاپ موفق را راه اندازي کنيد، در ادامه 11 ويژگي استارتاپ هاي موفق که در کتاب توسعه شرکت دره سانتاکلاريتا به چاپ رسيده است را آورده ايم:


ويژگي استارتاپ موفق


11 ويژگي استارتاپ هاي موفق


 


يک: يافتن خرابکاري و بي دقتي رقبا


آيا مي توانيد اشتباهات ديگران و فرصت هاي از دست رفته آن ها را ببينيد و از اين موقعيت پيش آمده به عنوان يک بازار بالقوه قدرتمند استفاده کنيد؟ يکي از مهم ترين ويژگي هاي استارتاپ هاي موفق اين است که نسبت نقاط ضعف رقبا و فرصت هاي به وجود آمده در بازار هدفشان بسيار هوشمند هستند.


 


دو: تمرکز عميق بر هدف


صاحبان کسب و کار هاي موفق براي رسيدن به تمرکز عميق تمرين مي کنند. به طور مثال هرفردي يک مدت زماني را با توجه به شناختي که از خودش دارد تعيين مي کند و اگر موفق شد به صورت متوالي بروي هدفش تمرکز کند و حواسش پرت نشود براي خودش جايزه مي خرد و براي دفعه بعدي اين زمان را افزايش مي دهد تا جايي که کامل بتواند به توجه و تمرکز عميق به عنوان يک ويژگي فردي برسد.


 


سه: بهره گيري از تجربيات مشتريان


ضرب المثل قديمي مي گويد که “صداها ماندگار ترين هستند”
از آن جايي که اساس کار ما بايد براي اين باشد که هميشه حق با مشتري است، بنابراين بايد به نظرات مشتري هايمان اهميت ويژه اي قائل شويم و فرصتي را در اختيار آن ها قرار بدهيم تا نظرات خود را با ما در ميان بگذارند. شنيدن صداي مشتري از مهترين ويژگي استارتاپ هاي موفق است.


 


چهار: پايدار و متعهد به رشد


از ديگر ويژگي هاي استارتاپ هاي موفق که ممکن است از راه اندازي يک کارخانه بزرگ تا هر کار ديگري متفاوت باشد، اين است که دائما بايد حرکت رو به جلو و قدرت انطباق پذيري بسيار بالا داشته باشند.


 


پنج: اعتماد و انعطاف پذيري به روش فعلي


بعضي مواقع بهترين راه حل اين است که فقط رفتارهاي غلط را از خودمان دور کنيم. صاحبان کسب و کار هاي موفق، خيلي خوب مي دانند که چه زماني بايد حرکت رو به جلو را متوقف و از کارهاي بازخورد بگيرند.


 


شش: پيگيري مشتري، هدايت بازار


موفق ترين کارآفرينان جلوتر از برنامه ريزي که پيش تر تعيين کرده بودند حرکت مي کنند اما همه ما مي دانيم که نيازهاي مشتري بازار را هدايت مي کنند، بنابراين بايد با نوآوري و خلاقيت اين نيازها را در درون مردم ايجاد کنيم.


 


هفت: برنامه ريزي و اجراي استراتژيک


در راه رسيدن به هدف، هيچ وقت اضافي براي تلف کردن وجود ندارد، بنابراين يک برنامه تجارت يا طرح کسب و کار دقيق بنويسيد و زودتر شروع کنيد.


 


منبع:


https://peidaiesh.com/startup/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82/


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجاره آپارتمان مبله ماهانه هفتگي روزانه در تهران Kathleen Lacey Tina Michelle Alyssa استخدام در الوپيک Jason ختم روزانه قرآن ويژه ماه مبارک رمضان Maria